کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

اولین قول

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۲۸ ب.ظ
اسم کوچیکش یادم نیست. سال 71 بود و من کلاس سوم ابتدایی.خانم پاریاد رو می‌گم. خانم صبور و مهربونی بود گاهی وقت‌ها دچار سردرد می‌شد.بگذریم. اولین قولی که به یه نفر دادم همین خانم معلم بود.قول دادم همه  نمره‌هام بیست بشه و بشم شاگرد اول. و شدم فقط یک مورد تخطی داشتم آن هم درس دیکته بود.کلمه عامل الفیل  یادم نمی‌آید که آیا  الف لامش را گذاشتم یا نه، یا اینکه اصلا نباید می‌گذاشتم آمد و گفت تو به من قول دادی؟!. و من بودم که مثل ابر بهار اشک می‌ریختم. معدلم شده بود19.97 صدم.مدرسه ما تا کلاس سوم ابتدایی بیشتر نداشت و از کلاس چهارم به بعد متاسفانه معلم‌های مادیگه خانوم نبودن. و روز آخر مدرسه شد روز وداع .و من از خانم پاریاد دوست داشتنی باید خداحافظی می‌کردم.جدا که شدیم صدایم زد برگشتم و گفت آرزوت چیه ؟  گفتم که دکتر بشم . دیدی خانم پاریاد آخرش فنی خوندم. نکته قابل توجه این خاطره برام این بود که چه طور  قول دادم. و از اراده خودم اون زمان‌ها که طفلی بیش نبودم  و با آن اوضاع اقتصادی بد خانه  هنوز در تعجبم.کاش می‌شد بزرگتر که شدم بیشتر پای قول هام واسم،کاش می شد پای قولایی که به خدا می‌دادم وامیستادم کاش اراده اون سال‌ها را هنوز می‌داشتم.پ.ن: خانم پاریاد الان کجایی؟ دلم براتون تنگ شده. دلم برا معصومیت اون سال ها تنگ شده.
  • ۹۸/۰۷/۱۴
  • ۳۰ نمایش
  • مهرداد

خاطره.

نظرات (۲)

من چند شب پیش خواب دیدم رفتم مدرسهٔ ابتدائیم از اول درس بخونم :)) قرار شد از پنجم شروع کنم دوباره بخونم
پاسخ:
عجب چه قدر خوابای درسی و دانشگاهی می‌بینید .من آرزومه خواب خانم کاشانی یا خانم پاریاد رو ببینم. متاسفانه معلم کلاس پنجم ما همسایه ما بود و اخلاق خوبی نداشت. راستی آخرین پستی که نوشتین سال تولد منه ها خوب برنامه ریزی کردین انشاالله موفق بشین. جوجیده لغت خوبی هست :)) باید تو منو غذای رستوران سکو بیارمش. :)
  • نیلوفر مادر یاس و سینا
  • آخی دلم سوخت براتون... برای غلط املایی که آن موقع به نظرتون گناه بزرگی بوده
    پاسخ:
    اجازه خانوم آره والا کلی گریه کردم، الان یادم اومد، اونا گفتن بنویسین سال فیل، ولی من نوشتم سال عام الفیل یعنی چیزی هم اضافه نوشته بودم و غلط نبود فقط اضافه بود. الان که نگاه می‌کنم قواعد دیکته آسون تر شده نسبت به قبل. شما خودتون خانم معلم بودین ، ان‌شاءالله برگردین سر کلاس و دوباره تدریس کنید و شاگرداتون بگن اجازه خانوم