کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

اگر نتایج انتخابات پارلمانی عراق رو رصد کرده باشین حکما می‌دونید که اکثریت شرکت نکردند و آن حزبی اکثریت رو کسب کرد که اولین خواسته‌اش انحلال نیروی مردمی هست که شر داعش رو از سر جان و مال و ناموس و خاک کشور عراق کم کرد.

قصد دخالت درکشور همسایه را ندارم هرچند این حق یه کشور هست که در مورد همسایه هوشیار باشه.

خواستم بگم همین بوده در طول تاریخ اکثریت رفاه و خوشی رو ترجیح دادن به سختی. همیشه اندکی سد شکن بودن  و ملت عراق هم استثناء نیست خصوصا که سابقه بدی هم در طول تاریخ دارن.

 

+مقتدی صدر خواستار انحلال نیروی مردمی شده

+نتایج انتخابات عراق هم برخلاف منافع ایران رقم خورد بگذارید کنار جمهوری باکو و ترکیه و پاکستان و طالبان و صهیون ها در جنوب ایران.

  • ۱ نظر
  • ۲۰ مهر ۰۰ ، ۱۷:۲۹
  • ۴۲ نمایش
  • مهرداد

جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان رو به‌خاطر دارین در اون جنگ ایران موضعی بی‌طرفانه گرفت البته مذهبیون با توجه به مذهب تشیع مردم جمهوری آذربایجان عده‌ای پشتیبانی کردند از جمهوری آذربایجان و کشته‌های آنها را شهید نامیدند و جایی شنیدم کار به فتوا و حکم جهاد هم کشیده شده بود.

اما بعد، چنانچه از کتاب‌های درسی می‌دانید یکی از همسایه‌های ایران ارمستان بود. لاکن در جنگ اخیر با توجه به پشتیبانی سلاح جمهوری آذربایجان توسط صهیون‌ها این آذربایجانی‌ها بودند که پیروز شدند. تا اینجای کار مشکلی نیست حتی می‌شود گفت سرزمین‌های از دست رفته دوباره باز پس گرفته شد اما با توجه به اینکه طرف بازنده جنگ ارمنستان بود به‌خاطر پایان دادن به جنگ با فشار روسیه کثیف  و ترکیه معاده‌ای بین طرفین جنگ امضاء شد که دارای مفادی هست که یکی از آنها از دست دادن مرزمشترک با ایران است.

از دست دادن یک همسایه استراتژیک برای ایران یعنی فاجعه امنیتی و اقتصادی .چنانچه در نقشه زیر خواهید دید زین پس برای اتصال به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان ایران باید از کشور دیگری به نام جمهوری آذربایجان که متحد بدون چون وچرای ترکیه و با درجه‌ای ضعیف تر روسیه هست  اجازه بگیرد. این یعنی اینکه ترانزیت کالا از ایران به منطقه قفقاز و دریای سیاه از این به بعد با اجازه‌ی روسیه و ترکیه خواهد بود .

حالا سوال این نوشته اینجاست که کسانی انگیزه‌ی مذهبی جهت تشویق جمهوری آذربایجان داشتند حالا پاسخشان در برابر این خسارت ملی و وطنی چه خواهد بود؟ به راستی ایدئولوژی یا وطن کدام یک برتری دارند در این قضیه؟ با توجه به اینکه مردم اهل تشیع باکو روز پیروزی درخیابان پرچم ترکیه و اسرائیل را حمل می‌کردند نه پرچم ایران .

 

 

 

پ.ن:داخل دایره جداشدن مرز ارمنستان از ایران را نشان می‌دهد با دسیسه و دخالت روسیه پست.

 

 

  • ۲ نظر
  • ۰۶ مهر ۰۰ ، ۲۳:۴۲
  • ۷۹ نمایش
  • مهرداد

پاییز 400

۰۱
مهر

خب امروز اولین روز پاییزی بود و زمین در مسیرش به انقلاب پاییزی رسید.

از پاییز برگریزان درختاشو دوست دارم و نسیم خنکش رو .

راستی هرسال هم آخرین روز تابستون هم نماد ایستادگی در برابر متجاوزین به وطن هست. به همین خاطر آهنگ و تصویر خاطره انگیز  زیر رو گذاشتم.

امیدوارم تحریمای ظالمانه برداشته بشه و یه بار دیگه ایستادگی ما در برابر ستم و زورگویی به نتیجه برسه.

 

 

این تصویر رو می بینم یاد مادر خودم می افتم  همیشه می خوام  دم رفتن به محل کار یه جوری یواشکی در رم  ولی مامان می فهمه و کله مبارک رو ماچ می کنه :))

 

                                     

 

  • ۴ نظر
  • ۰۱ مهر ۰۰ ، ۲۲:۳۶
  • ۵۹ نمایش
  • مهرداد