کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

اَشْهَد

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹ ب.ظ
سخت بود سخت.شش ،هفت باری زلزله رو تجربه کرده بودم اما این بار فرق می‌کرد.همه دویدیم سمت حیاط که دیوار های کوتاه تری داشت .حین فرار چندین بار زمین خوردم .در و دیوار بود که داشت حرکت می کرد ،پدر جا ماند برگشتم داخل در حین بیرون آمدن چندین بار زمین خوردم همگی وسط حیاط کوچیک خونه جمع شدیم ،آنچه برا هراس همه می افزود نبود برق و تاریکی بود مثل قیامت بود صداهای در هم و مبهم و جیغ و داد بود که از محله داشت به گوش می‌رسید.به واسطه طولانی شدن زلزله ما دیگر امیدی به زنده ماندن نداشتیم و جمیعا شروع به خواندن اشهد کردیم و مرگ را پذیرفتیم.خدا خواست زمین بیشتر از این نلرزید و ما زنده ماندیم  .تسلیت می‌گم به بازماندگان و از پروردگار متعال طلب غفران دارم از برای رفتگان.22 آبان 96
  • ۹۶/۰۸/۲۲
  • ۳۶ نمایش
  • مهرداد

.....

نظرات (۴)

تسلیت میگم
خدا به بازماندگان صبر بده
پاسخ:
سپاس گزارم از ابراز هم دردی شما با مردم زلزله زده کرمانشاه.
خداوند به بازماندگان بی خانمان زلزله کرمانشاه شکیبایی عنایت کند و رحمت بی کران. آمین.
پاسخ:
درود بر کاکای گرامی سپاس از ابراز همدردی ودرود بر مردم مهربان و شریف ایران.

من فقط یه بار زلزله رو تجربه کردم، گمانم سال ۸۷ یا ۸۸ تهران، یه زلزله ۴.۲ ریشتر بود به گمانم...اما خب چون تهران بود یه ترسی داشتیم...یه ساعتی بیرون از خونه بودیم و برگشتیم...

اما زلزله های بزرگ واقعا عجیب و یادآور قیامته....این زلزله اخیر هرمزگان واقعا کوهها مثل پشم حلاجی شده فرو میریخت...خدا رحم کنه اون روز رو...

پاسخ:
خیلی وحشتناک هست، امیدوارم هیچ وقت تجربه نکنین، هرچند امری طبیعی هست، ولی متأسفانه معماری شهری و روستایی ایران هنوز آماده مقابله با این امر طبیعی نیست.
امیدوارم روزی به سطح آمادگی ژاپن برسیم.🙂

اما خب نوسازی بازسازی بافتهای قدیمی مون با حفظ سبک سنتی ش خوبه، ایمن و اصیل....اما متأسفانه نوسازها هم نه ایمن هستن نه اصیل...

نوجوان بودم دوست داشتم زلزله رو تجربه کنم، البته بی هیچ آسیبی....انگار کن مثلا رفته باشی شهربازی:))

پاسخ:
با توجه به ابنیه باقی مانده از اصفهان می‌رسه گفت خدا رو شکر زلزله خیز نیست.
بله، کی بشه این سبک معماری همه‌گیر بشه 🙂