کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی

آخرین مطالب

276.حجاب

دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴ ق.ظ

فساد هست

رانت‌خواری هست

ریاکاری هست

قبول همه اینها هست  و باید برخورد بشه

ولی حجاب خواسته خداست و ربطی به جمهوری اسلامی نداره.

#عده‌ای گفتن خانم امینی رو ضرب و شتم کردن

والا ما هنوز سند و فیلمی ندیدم واگر محرز بشه صددر صد انتقاد و اصلاح لازم هست.

ولی تا وقتی کاملا مشخص نشه اظهار نظر صحیح نیست و دیدیم این چند روزه چه اتفاقاتی افتاد.

این شیوه ارشاد هم صحیح نیست ولی بی‌حجابی زیبنده زن ایرانی نیست و ارشاد لازمه ولی به طریق درست و صحیحش.

لاکن نظر ما همین هست و شترسواری دولا دولا نمی‌شود.

۰۱/۰۷/۰۴
مهرداد

نظرات  (۱۰)

من از ۹ سالگی چادر می‌پوشم اما با حجاب اجباری مخالفم.

پاسخ:
آفرین بر شمابسیار خوب.
چی بگم آخه مسلمون بی‌حجاب مگه داریم.
حجاب خواست خدا هست و به نظرم اگه یک جامعه داعیه مسلمون بودن بکنه یا یه حکومتی داعیه اسلام داشته باشه منهای حجاب یه چیز من درآوردی می‌شن.
حجاب پرچم اسلام هست.و سنگر اول  رویارویی با هجمه شیطان هست .
وقتی همه دنیا زورش رو می‌زنه حجاب در ایران اجبار نباشه خصوصا اسقاطیل و افراد معلوم الحالی مثل علی‌نژاد، و دیگران ....یه جای کار می‌لنگه

۰۴ مهر ۰۱ ، ۲۱:۲۷ ماه توت‌فرنگی

خب چرا نباید اجازه بدیم زن ایرانی خودش تصمیم بگیره که چی دوست داره و چی زیبنده اونه؟ درسته شاید اسلام بدون حجاب درست نباشه ولی اسلام فقط حجاب نیست و خیلی اصول مهم دیگه هست که اونایی که ادعای مسلمونی می‌کنن دارن زیر پاش می‌ذارن. خیلی از جوونا دیگه از دین هم زده شدن چون دارن اسلام رو پله می‌کنن. به نظرم وقتشه دین رو از سیاست جدا کنیم تا ارزش اسلام هم حفظ بشه و حجاب اجباری رو حذف کنیم. 

پاسخ:
اگر ادعای مسلمونی داریم باید بپذیریم که بعضی موارد تصمیم ما ملاک نیست و آنچه خدا گفته باید ملاک باشه.
صحبت ما الان اینجا فقط حجاب هست.ودر اینکه کلی مشکل وجود داره که حجاب توش گم هست شکی نیست.لاکن صحبت ما در حال حاضر حجاب هست.
اینکه دینت با عملکرد دیگران دچار خدشه بشه صحیح نیست مگه اسلام گفته ریاکار باش ، دزد باش ، هرز باش ، دروغ‌گو باش‌و....
اسلام ذاتا دینی سیاسی و اجتماعی هست و این حرف شما صحیح نیست وگرنه امام حسین قیام نمی‌کرد و تو مدینه برا خودش زندگی می‌کرد و خوش می‌گذراند.
برداشتن قانون حجاب مقدمه‌ای بر آندلسیزاسیون کردن ایران هست.
هیچ حد توقفی برای لخت شدن وجود ندارد و هر کس هر گونه دلش بخواد بیرون می‌آید.
اضافه کنم که پوشش امری شخصی هست ولی با تاثیر اجتماعی.

۰۶ مهر ۰۱ ، ۱۱:۱۷ همطاف یلنیـــز

سلام سلام

.

شتر سواری دولا دولا نمیشه. احسنت

مغلطه زیاد شده و اصل قضیه رو بیان نمی کنند. هویت زن مسلمان حجاب و پوشش ظاهریشه با حدود مشخص.

جوان ها از دین زده شدن! یک شعار کلی است. آموزش چه در خانواده چه مدرسه و جامعه درست نبوده و متاسفانه اجرای قوانین هم کامل نبوده.

هم آموزش هم نظارت قانونمند

بی رو دروایسی

شتر سواری دولا دولا نمیشه که

پاسخ:
سلام و درود بر شما.
وسط بودن عذاب اوره به نظرم.
شاید بهانه‌ای باشد برای پاسخ‌گویی به نفس.
دقیقا زن مسلمان با پوشش متعارف و رعایت شده شناخته می‌شه.پذیرش یه دین باید و نباید های اون رو هم در پی داره و البته حجاب از آن دست باید هایی هست که عقل هم آن را تایید می‌کند.
چه بگوییم که دلمان خون است از یک بام و دو هوای مسولین امر، نمایش خانگی دارن ، سینما دارن ، جشنواره دارن با آن وضع پوشش ، آموزش بی پرورش دارن با این وضع بعد از مردم عادی انتظار رعایت دارن.
بله در پذیرش دین اجباری نباید باشه چنانچه که اصول دین اسلام هم تقلیدی نیستن ، لاکن با پذیرش آن باید مقید به آن بود.به باید ها و نباید هایش.

منم بعدا نظرم رو براتون مینویسم...

در ضمن قلب زلال و ذهن روشن شما مناسب این طرز کوبنده و بی برو برگرد حرف زدن نیست...اونم چیزی که برای یه نفر دیگه است و نه مستقیما برای خودتون... مطمینین چیزایی که اینا از اماما و قیاماشون برای ما هی تکرار کردن درست بوده اصلا؟ 

به خدا بحث لخت شدن نیست...بحث فراتر از ایناست...

پاسخ:
خوشحال می‌شویم حتما استفاده می‌بریم....
شرمنده فرمودید ما اینها که فرمودین نیستیم🥲
راستش اینکه حجاب را بهانه کردن تا نسبت به زخمهایی مانند مسکن، تورم و بیکاری و رکود و بی عدالتی و رشوه و رانت اعتراض کنند آدم رو آزار می‌دهد ، خصوصا اینکه کسایی پشت قضیه رو گرفتن مثل اسقاطیل و سعودی و لندن که تاریخ این سرزمین هیچ خیر که هیچ ندیده بلکه همواره شرارت دیده‌اند و در این مورد دلسوز شدن در حالی که تجزیه ایران عزیز را در سر داشتن.
برای یک نفر دیگر را نفهمیدم🤔 ما فقط کلام خدا رو در این زمینه یادآوری کردیم.
آن مثالی که زدم در پاسخ به مخاطب بود که دین را از سیاست جدا می‌دانست. والبته صحبت اینجا الان حجاب هست، و بحث در مورد علل قیام ائمه خصوصا امام حسین در این مقال نمی‌گنجد.
ببنید همین الان که این قانون هست و اجبار عده‌ای با پوشش های آنچنانی روی غربی ها رو هم سفید کردن، چه رسد که اختیار باشد.
البته صحبت ما اینجا حجاب هست و در مورد فراتر از آن چیزی ننوشته ام.
فراتر را نمی‌دانم  در چه زمینه‌ای مد نظر شماست
لیکن صحبت ما اینجا قانون حجاب هست و پذیرش اختیاری اسلام و در پی آن بایدها و نبایدهایش.
و خداوند با صابران هست. 🙂

ببینید اولا که خود کسانی که در اعتراضات اخیر هستند معتقدن اسراییل و انگلیس و ... خودشون رو کشیدن کنار و در واقع شرایط فعلی و بز خر کردن نفت براشون خوبه و نیازی به تغییر نمیبینن. باور نکنین دعواهای زرگری دولتا رو. 

بعد هم ما باید به این باور برسیم که دیگه نمیشه قبیله ای زندگی کرد و رسوم قبیله ای داشت. این کشور همه دینها رو داره توش. اصلا یک دین هم داشت هر کس راهش بازه که تغییر بده دینش رو و حسابش هم فقط با خدای بالا سرش هست. شما نمیتونید بگید مملکت اسلامیه. اصلا همچین چیزی معنی نداره. 

بعد هم حد حجاب رو کی معلوم میکنه؟ این اجبار ایا منجر به تصویر بهتری از حجاب شد یا فقط گند زدن به مفهومش؟ 

اصلا چرا فقط ایران شده کاسه داغ حجاب اجباری؟ برای همه؟ تو همه شهرها؟ حس نمیکنید هر چیزی که اینا روش تاکید دارن به دلایلی غیر از اعتقاد و باور هست؟ 

بعدم مثلا یک زن میتونه همسایه شما باشه و کارش خدمات جنسی باشه. این زن کاملا در راه غلطه و در اشتباهه. اما ایا صرف انتخاب این زن باعث میشه همه زنهای شهر برن تو این شغل؟ نه!! بحث ازادی هر فرد در انتخاب راه زندگیشه! 

تو همین مثال خدمات جنسی جای اینکه بیان بگن غلط کردی و باید اعدام بشی باید ببینن چه چیزی این کار رو فراگیر کرده؟ 

شما گول اینکه حجاب رو نشانه گرفتن نخورین. این یه نماده. کسی کسی رو مجبور نمیکنه حجابش رو برداره. هدف برداشتن تمرکز از روی این نقطه و گذاشتن روی مسایل دیگه است. و صد البته باز تر کردن این حصار بسته و بهونه حجاب! من چادری برای استخدام وزارت علوم ایران صد بار چک شدم که ایا خوبم یا نه. اگر جلوی اینا رو نگیری ظاهر رو میچسبن و تخصص رو میندازن کنار. 

تو رو خدا تو رو خدا شما گول این حرفای نشونه گرفتن حجاب و .. رو خورید. ما مثل همیم. ما اون طبقه متوسطی هستیم که همیشه ل شده. 

پاسخ:
نفت ایران به خاطر تولید پایین و جبران آن در اوپک توسط روسیه و سعودی در حال حاضر هیچ محلی از اعراب در بازار نداره که بخواد موجبات نگرانی اسقاطیل یا انگلیس و ...فراهم کنه.مهمترین شخص نظامی کشور رو شهید کردن، متخصص ترین فرد هسته ای و همه دانشمندان شاخص هسته‌ای توسط اسقاطیل شهید شدن و من به این دعوای زرگری نمی‌گم.قبیله‌ای رو نفهمیدم 🤔 یعنی مثلاً اگه اکثریت مسلمان  شیعه باشیم و برطبق اون زندگی کنیم قبیله‌ای زندگی کردیم.😐 رسوم قبیله‌ای داریم😐
منظور شما از کشور  ایالات هست یا ایران؟ چرا نباید بگیم حکومت اسلامی، مملکت اسلامی  وقتی اکثریت مسلمون هستیم درسته کاستی های زیادی هست اما دلیلی برای دست کشیدن از تلاش در این جهت نیست.
حدود حجاب رو که خدا گفته خب.
اگه اجبار و قانون نباشه اتفاقا حدی برای بی‌حجابی نیست.
والا یه بند از وصیت شهدا هم اصرار بر داشتن حجاب بوده و هست و خیلی مربوط به مسولین هم نیست.
هم در بحثی که مثال زدین و در بحث حجاب اگر فقط تاثیر فردی مطرح بود فرق داشت هردو تاثیر اجتماعی دارن و صد البته ریشه یابی مسأله کار مهمی هست.ولی این مثال که فرمودین حکمش اعدام نیست مگر که همسر داشته باشه و خیانت کرده باشه...
نه ولی تاثیر منفی خودش رو می‌ذاره هم مثال و هم حجاب ، حجاب داشتن امر مثبتی هست که متاسفانه مقابله کردن با اون شده راهی برای ابراز مخالفت با نظام.
خب ارجح متعهد با تخصص هست و البته کار این‌ها اشتباه هست فقط تعهد در نظر می‌گیرند.

 

۰۶ مهر ۰۱ ، ۲۱:۱۷ دُردانه ‌‌

با هستی و ماه توت فرنگی و بانو موافقم.

پاسخ:
در چه زمینه‌ای:
جدایی دین از سیاست؟
اختیاری بودن حجاب ؟
یا اینکه می‌توان هم مسلمان بود و هم حجاب نداشت؟
🤔
۰۷ مهر ۰۱ ، ۰۰:۳۳ دُردانه ‌‌

جدایی دین از سیاست، حداقل تا وقتی سیاسیون آدم حسابی باشن و دینو به گند نکشن (آسیب نزنن به دین)

اختیاری بودن حجاب (مثل ترکیه)

نمی‌توان هم مسلمان بود هم حجاب نداشت اما شاید یکی نخواد مسلمان باشه. شاید بخواد دین نداشته باشه اصلاً

 

پاسخ:
البته صحبت  اصلی ما بحث سر خانم‌های مسلمان بود.
اگر در جامعه اکثریت دین داشته باشند و مسلمان باشند و در صورتی که حکومت و دولتی برمبنای خواست آن اکثریت روی کار باشد اقلیت غیر مسلمان  یا بی‌دین باید تابع باشند.
دین بدون پشتوانه سیاسی فقط یک ملعبه هست که یکی مثل اردوغان جهت رسیدن به اهدافش ازش استفاده می‌کنه و براش هیچ فرقی نداره هم‌زمان بگه با فلسطینیان برادره و دست به سینه مقابل اسرائیل بله قربان گو باشه و همراه با اون بخواد تامین کننده گاز اروپا از ترکمنستان تا دریای مدیترانه باشه با حذف ایران و روسیه

البته منکر اشتباهات کشنده مسولین خودمون هم نیستم.
حالا فرض کنیم حجاب هم اختیاری شد کی می‌خواد تضمین کنه یا تعریف کنه حد پوشیده بودن رو؟
 
۰۷ مهر ۰۱ ، ۰۷:۳۶ دُردانه ‌‌

مسئلهٔ اصلی و اولویت الان باید اقتصاد و کار و معیشت مردم باشه نه حدود پوشش زنان. اینا تمرکز کردن روی چندتا موضوع فرعی و به اصل مملکت‌داری پرداخته نمیشه.

پاسخ:
این که صد البته منتها خیلی‌ها  حجاب رو بهانه کردن و ماست‌ها رو ریختن تو قیمت‌ها.

دلیلی نمی‌شه که وضع اقتصادی  و رفاهی و کار خراب باشه اون وقت ما خواهان لغو قانون حجاب باشیم.
اصل مملکت داری رو باید مطالبه کرد و درخواست داشت.

باور دارید که شهیدا روی حجاب این همممممه تاکید داشتن و یا فر نمیکنید تاثیر حال و هوای بعد انقلاب باشه؟

مملکت اسلامی معنی نداره وقتی این سرزمین کلی زرتشتی و مسیحی و یهودی داره که سر همین فشارها الان اواره کشورهای دیگه ان. میدونستین صاحبان پولدار شرکتهای اتومبیل سازی بزرگ هند زرتشتی های فراری ایرانن؟ میدونستین یه تیکه هایی از اسراییل کامل فارسی زبان هستن همه مغازه ها و تابلوها بابت یهودی هایی که از یزد و شیراز فراری دادن؟

ایه واضح تر از لا اکراه فی الدین داریم؟ که برای اینکه زیر بارش نرن هزار تا تفسیر اب دوغ خیاری تحویل میدن؟

مسیله ما در از حجاب شروع شد ما حجاب ریزترین چیزشه...برید ببینید همونایی که حجاب و مرگ بر امریکا رو تو ذهن ما نوشتن بچه های خودشون رو چه قدر وادار کردن به رعایت اینها؟

اخ خدایا...وقتی شمای خوب و غیر وصل اینجوری میگید خدا رو شکر اروم شد و تجزیه طلبا رو گرفتن از وصلا چه انتظاری میشه داشت. 

خدا رو شکر اروم شد یعنی همه خونهای ریخته شده بی جواب موند و کلی هم میونن پشت میله ها و اعدام میشن تا درس عبرتی باشه برای بقیه که باز هوای اعتراض نکنن...رعیت رو چه به اعتراض! باید دهنش رو ببنده و سرش رو بندازه پایین و اصلا نپرسه اگه بی حجابی و امریکا و ثروت و ... بدهپس چرا برای بچه های خودتون نمیخوایدش؟

پاسخ:
ولی ما اکثریت خدا قبول کنه مسلمانیم.
شهدا مردهای خدایی بودن که گاها فراتر از رمان خودشون هم می‌دیدن ، این حرفشون الکی نبوده یا جوگیر نشدن.حجاب هم که به باور شیعه میراث حضرت زهراست.
حقیقتش در مورد محدودیت‌های یهودی‌ها و مسیحی‌ها چیز زیادی نمی‌دونم .دوست مسیحی یا یهودی هم نداشتم ولی لازمه برم تحقیق کنم ببینم چه قدر تحت فشار هستن. من خودم فقط با بهایی ها که فرقه‌ای ساخت انگلیس هست مشکل دارم.
اینکه طرفدار قانون حجاب هستم معنیش این نیست که به چیزای دیگه اعتراضی ندارم من خودم از منتقدین سرسخت نظام تو این زمینه‌ها هستم و اعمال ریاکارانه خودشون و خانواده‌هاشون.
اعتراض با بریدن گلوی پلیس و آتش زدنش و چاقو کشی فرق می‌کنه و خیلی ها واقعا به قصد آسیب اومده بودن .
اما در مورد تجزیه طلب‌ها ، واقعا وارد یک شهرستان مرزی شدن و ۱۰ نفر از یک پاسگاه رو کشتن و کل اسلحه‌ها رو غارت کردن با پوشش و پرچم کومله کردستان و این کاملا محرز بود ! داشتن توی شهر مرزی جولان می‌دادن و این امر کاملا واضح بود.
اما اینها مانع مطالبه گری ما نمی‌شه فقط باید وقت شناس بود و تو فتنه‌ها دقیق و موقعیت شناس.
وگرنه ما به فرزندان مسولین به ثروتشون به همه چیزشون کار داریم و منتقد هستیم.

من بر این باورم که از غلو در ایدیولوژی حجاب بوده نظر شهدا و یا اصلا نبوده...همونطور که اول زندگینامه  همه شهیدا یه خط اضافه شده که در خانواده ای مذهبی و متدیت چشم به جهان گشود...من به چیزهایی که اینا تحت عنوان وصیت نامه منتظر میکنن باور ندارم...

پاسخ:
باشه ، بالاخره هرکسی دیدگاهی داره🙂

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.