کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

271. سنندج زیبا

پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵ ب.ظ

امروز گذری از کردستان گذشتم. یعنی کرمانشاه دوباره پرواز گیرم نیومد. پرواز تهران به سنندج رو گرفتم و صبح ساعت 7:25 فرودگاه سنندج بودم. عمدا مینی‌بوس رو ترجیح دادم و صندلی شاگرد شوفر نشستم دلم بعد مدتی دریا بودن خواست طبیعت و دار و درخت رو ببینه. بین سنندج و کرمانشاه شهرستان کامیاران رو داشتیم. از کامیاران به سمت سنندج یه رودخانه جاری بود به اسم گاوه رود خیلی مسیر رو دلنشین کرده بود و کلا دره‌ها رو سرسبز کرده بود خوشمان آمد. به علاوه می‌خواستم ببینم اخلاق و رفتار مردم کف جامعه چه ‌طوری هست خصوصا که مینی‌بوس انتخاب قشر ضعیف بود. کرایه مینی‌بوس بیست هزار تومن بود! انصافا نسبت به خیلی جاهای دیگه خوش اخلاق‌تر و مهربان‌تر بودن. فاصله بین سنندج و کرمانشاه حدودا 2 ساعت بود. خلاصه خوش گذشت .

:)

+شیطونه می‌گه یه دختر سنندجی  رو در کمند خویش گرفتار کنم :))

+شیرینی هم که هیچ نخواستین . :| 😒😏

+یک شب هم تهران ماندم و یه سر انقلاب رفتم تا کتاب بخرم لاکن یا نبود یا تموم کرده بودن. اسم کتاب هم ابن بود: <<تحلیل دیدگاه‌های فلسفی فیزیکدانان معاصر>> اثر دکتر گلشنی .

+ سلام بر سید الشهدا حسین ابن علی(ع)

 

  • ۰۱/۰۵/۱۳
  • ۶۶ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۴)

  • دُردانه ‌‌
  • یه سر به دانشگاه شریف هم می‌زدید. تو انتشاراتش احتمالاً هست. داخل دانشگاهه.

     

    دختر کُرد سنندج سراغ دارم بین دوستان، ولی مذهبی نیستن. معیارتون تا جایی که یادمه زیبایی بود. حالا اولویت با زیباییه یا مذهب؟

    پاسخ:
    جدی می‌گین از صاحب  مغازه ها می‌پرسیدم کجا می‌شه خرید ؟ هی می‌گفتن انتشارات خودش فقط پژوهشکده مطالعات فرهنگی🤔 اگه می‌گفتن شریف سریع می‌رفتم اونجا. ان‌شاءالله نوبت بعدی. ممنون از شما.
    آقو آقو اینو شیطونه گفت نه من🤦‍♂️😅
    شرایطش نیست ، آخرش در فراغ نگار ندیده سینگل به گور می‌شم 🤦‍♂️🥲🥲
    مذهبی که اولویته ولی پوست روشن و اینکه پوست روشن ملاک زیبایی نیست چه بسیار سبزه‌ها که بسی زیباترن.😁
    ممنون از این پیشنهاد شما 🙏 در رم که اوضاع خیلی خیطه 🏃🏃🏃🏃🏃
  • دُردانه ‌‌
  • من تا اسم دکتر گلشنی رو دیدم حدس زدم شریفه و گوگل کردم دیدم حدسم درسته.

    تو طاقچه هم هست این کتاب. قیمتشم کمتر از نسخهٔ چاپیه.

     

    مذهبی رو باید دقیق تعریف کنید. مثلاً یکی از دوستای من کرد بود. نماز و روزه رو داشت ولی حجاب رو نه.

    پاسخ:
    آره دکتر  گلشنی که از اساتید شریف بوده ( شاید هم هنوز هست).
    آره نسخه الکترونیکش موجوده و حتی چاپی. لاکن دوست داشتیم خودمان از مغازه بخریم.
    نسخه چاپی رو ترجیح می‌دهم  این‌طوری فکر می‌کنم واقعا کتابه😅(هر چند دلم برا درختا هم می‌سوزه 🥲)
    آره شاید دیدگاه متفاوت باشه.
    مذهبی از نظر من یعنی چادری با آرایش بسیار رقیق در حد مرتب بودن صورت. با تلاش جهت با اخلاق بودن و نماز خوندن و روزه گرفتن و بسیار احترام کننده به پدر و مادر . 😁
    و دوست‌دار علی ابن ابی طالب (ع).
     

    خب باید بگم دلم مسیر سنندج به کرمانشاه رو خواست...من از کرمانشاه تا مرز مهران و البته یه بار هم خسروی رو برای سفر اربعین طی کردم و حقیقتا گرفتار زیبایی های طبیعت زاگرس در اون نواحی شدم و البته انارهای اسلام آباد غرب:)

    بعد من گفتم شیرینی رو دیگه، دادین به پرنسس نقاش اینبار که اومده بودین تهران؟

    بعدتر این که به رغم نسبی بودن معنای رقیق، اما خب من هم یه رفیق کرمانشاهی دارم که به گمانم با ملاک‌های شما جور در بیاد، خواستین میشه معرفی کرد...

    پاسخ:
    درود خدای یکتا بر دکتر بهار ،  ایران دخت گرامی
    خدایی مسیر قشنگی بود ، گاهی فکر می‌کنم لطافت روح مردمان آن دیار از ناحیه همین طبیعت باشد.
    مقصر خودتان هستین باید با دکتر هوش مصنوعی 😁 که اکنون مقیم سامان ایران است قرارها می‌گذاشتین و سفرها می‌رفتین و ایرانگردی می‌کردین.🤦‍♂️😁
    اما بعد اینها همه گفته و خواسته شیطان بوده وگرنه چنانچه از احوالات روزگار پیداست ، پروردگار زمانه را مناسب مزدوج کردن ما قرار نداده هست هنوز و بیم سینگل به گوری ما می‌رود تا به ابد🙄🤦‍♂️😅
    کاشکی شرایط فراهم بود حتما از گزینه‌های دوستان استقبال می‌شد😁
    شرم بر من البته
    تا خواست خدا در آینده چه باشد.
    اما شیرینی که استقبال نشد لاکن محفوظ است و هرگونه که خواهان بخواهد تهیه خواهد شد ، شما هم می‌توانید سفارش دهید 😅😇
    در پناه خدا باشید دکتر گرامی و مهربان و امید که در پوزیشن جدید کاری که قبلاً ذکر کرده بودین بسی پیشرفت کنید.🤲
    در پناه خدا.

    به به.دختر سنندجی.ایشلا که هرچه خیر و سعادتِ برای شما باشه...

    سفر با اتوبوس و مینی بوس رو خیلی دوست دارم.

    سارا اول باری که می نی بوس دید و

    سوارش شد.رفت تهه می نی بوس و برگشت پیش راننده و گفت:آقای مهران؟!چرا مینی بوس تون؛ تو حالت نداره؟!"

    آقای مهران.همخدمتیِ بابا گیان بود و

    بلند بالا خندید.گفت برو سرجات بشین.پدرسوخته ی پدر صلواتی.😄😄😄😁😁😁

    پاسخ:
    ها کاکو فعلا که بخت یار نیست، تا خدا چه خواهد.
    آره اگه راننده آدم  ایمنی باشه و ماشین درست سرویس شده  واقعا لذت بخش هست.وقتی دشت رو می‌بینی ، کوه رو می‌بینی ، رود رو می‌بینی.
    دختربچه ‌ها شیرین زبونن 😅😅😅
    خدا نگهش‌داره براتون.🤲
    😃😃😃😃