کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

266-هم اندیشی

جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۵۰ ب.ظ

یه همکار آئیست(خدا ناباور) دارم که نه تنها این باور رو داره بلکه دیگران رو هم تشویق می‌کنه که بی‌خدا بشن. و یک تز(شیوه) برای‌ خودش انتخاب کرده و اون تقدس زدایی از خدا و انبیا و ائمه با دادن فحش های رکیک در میان جمع هست! البته اگه من باشم اونجا جرات نمی کنه لاکن درجمع‌های دیگران همین شیوه رو در پی می‌گیره و بگم که خانواده شهید هم هست طرف. اما متاسفانه هم شیفت هستیم یعنی روزی دوازده ساعت همکاریم اونهم تنها مخصوصا شیفت شب.

سوالم اینه که اگه شما جای من باشین چگونه برخوردی دارین باهاش و این که گاهی اوقات مثلا تخمه یا چای یا خرما کلا خوراکی که می‌آره آیا خوردن اونها مشکل داره ؟ اگه نه که هیچ. ولی اگه مشکل داره چه طوری رفتار کنم در برابرش؟

 

 

  • ۰۱/۰۲/۲۳
  • ۵۹ نمایش
  • مهرداد

اجتماع

نظرات (۴)

از اونجایی که دین ما دین مهربانی و رحمت و ایناست من باهاش نه بحث می‌کنم نه خیلی گرم می‌گیرم. محترمانه تحملش می‌کنم.

پاسخ:
سپاس، این مدت هم من همین‌کار رو کردم، به نظرتون خوراکی‌هاش مشکل نداره؟

به‌نظرم نه. اون هر حرفی هم بزنه از سر دلخوری از نظام و مسئولینه و جدی نمی‌گیرم من. الان دور و برمون پره از این معترضا. حالا این شدیدتره یه کم. ولی می‌تونید با یه روحانی و عالم آگاه هم مشورت کنید.

پاسخ:
تا الان که همین جوری که فرمودین برخورد کردم چه باخودش چه با چیزهای خوراکی که میاره.
آره محض اطمینان هم باید عالم درستی که سرش تو حسابه رو پیدا کنم راهنمایی بیشتری بخوام
سپاس

تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار....

به عبارتی شما طبق اخلاق و مهربانی خودت برو جلو و ایشونم فقط کافیه جلوی شما نظرش رو داد نزنه و شما هم نظرت رو براش داد نزنی. مسالمت امیز. 

پاسخ:
قبول، تقریبا هم همین کار رو می‌کنم، و زمانهایی که با هم هستیم تا جای ممکن بحث نمی‌کنیم ، یعنی گفتم بحث نکنه چون من معمولا با توجه به اخلاق و رفتار افراد باهاشون نوع گفتار و صحبت رو تنظیم می‌کنم.
البته یک سری کارها و گفتارها اجتناب‌ناپذیره، مثلا گفتن توکل بر خدا،و ان‌شاءالله و وضو گرفتن یا نماز خواندن...
اما بیشتر نگرانیم بابت خوراکی‌هاش بود ، کسی که علنی خدا رو انکار می‌کنه و فحش رکیک به معصومین می‌ده پولش و مالش کراهت داره. وقتی تمامی ذرات در حال تسبیح خدان با هر حرف زشتی که ایشون می‌زنه انگار همه ذرات تشکیل دهنده اون خوراکی‌ها مسموم می‌شن برام. این خیلی فرق داره با آدمی که درون خودش با وجود و عدم وجود خدا دعوا داره و منکر خالق هستی هست.🙄😶😐

اگر نخوردن غذاش منجر به دشمنی بیشتر بشه به نظرم مهمه...

پاسخ:
از این نظر حق با شماست .👌👌🙄