کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

263-این‌روزها

يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۱۲ ب.ظ

الان زیرزمین منتظر افطارم. روزه سخت نیست. هوا واقعا خنک و دلچسب است. برای فردا توگوشیم نوشتم برم اپتومتریست هم قاب عینکم رو عوض کنم و هم شیشه‌هاش رو ان‌شاءالله. مقداری گوگل کردم و معیارهایی برای انتخاب قاب یاد گرفتم. حقوق واریز شد. خدا رو شکر بابت شاغل بودن، هزاران مرتبه شکر. مقداری آمار واحتمال خوندم. نمیدونم چرا مرورهای الان با زمان دانشجویی این‌قدر فرق داره! عمیق و ماندگار. شاید سال ها اشتباهی درس می‌خواندم و نمی‌دانستم.

تو دلم هراس دارم از آینده غبارگرفته و نامعلوم  و  تنهام  و مسیری که تهش نامعلومه.

 

 

  • ۰۱/۰۱/۲۸
  • ۵۴ نمایش
  • مهرداد

روزمره

نظرات (۴)

عجیبه...یا ذهن ما عملی تر شده و بهتر میفهمه یا استادا بلد نبودن راه نشون بدن....خوب است که شروع کردین....بسیار عالی..

پاسخ:
آره....
البته که استادها نقش ویژه‌ای در هدایت دانشجو دارن....استادی که خودش رو با دانشجو یکی کنه و پرو بال بهش بده اصلا نداشتم....
آره دارم ریاضی و برنامه نویسی C هم کنارش می‌خونم....
هدف نهایی هم  ماهر شدن  در پردازش سیگنال توسط سخت افزارهای کم قدرت مثل میکروها و روبات ها و کامپیوتر هست اگر هم بشه آپ اندروید متناسب با سخت افزار. انشاءالله.

ممنون :)

منم خیلی دوست داشتم برنامه نویسی میکروکنترلرها و ریزپردازنده ها رو...من میام شاگردتون میشم یوقتی یاد گرفتین :)

پاسخ:
خیلی  هیجان داره ، شما که با هوشی که دارین سریع یاد می‌گیرین،البته شما خودتون استادین در برنامه نوبسی که رکن اساسی این کار هست:).
میکرو های سبک رو تا هفتاد هشتاد درصد یاد گرفتم حتی پروژه هم داشتم.برای پردازنده های قویتر مثل ARM  که مغز گوشی های امروزی هستن .هنوز کاری نکردم.
گام اول زبان C هست گام دومC++
گام سوم شناخت سخت‌افزار هست که این راحته
انجام پروژه هم دوجور است.
۱. یا از بردهای آماده مثل اردینیو و رزبری‌پای استفاده کنید .
۲.یا خودتون مدار رو از صفر شروع کنید به بستن
که هر کدوم مزایای خودش رو داره.
در کنار اینها نرم‌افزار‌های شبیه ساز مثل پرتیوس هست که خیلی مفید و کار را بندازه.
مثل برنامه نویسی هست اولین پروژه hello world  هست، برای میکرو ها هم اولین پروژه روشن و خاموش کردن یک LED  هست.
خلاصه اگه خواستین شروع کنین خبر بدین خیلی شیرین هست.:)

من با پروتیوس و اون یکی AVR بود چی بود کار کردم...چند بار پروژه داشتم...ولی حسرت مسلط شدنش و عمیق شدنش رو دلم مونده هنوز...

پاسخ:
خیلی هم خوب، پس  تازه کار هم نیستین.:)
سختی و عمق یک پروژه بسته  به چیزایی هست که ما از اون می‌خوایم.
من  هم AVR کار کردم.
 یا خدا؟چه پروژه ‌هایی  بوده؟ 🙄😶
ان‌شاءالله مسلط شیم، من هم سنگین کار نکردم .یعنی وقت و امکانات نبود.😁

سلام کاکو🌹🌹😊این زیرزمین تون.حس خیلی خوبی داره کاکو.خشبحال تون واقعا.🥰

طاعات و عبادات شما قبول حق.🤲❤

التماس دعا🙏❤🧿

عینک نو مبارک😎⚘

ضمنا.دشمنت تنها بمونه.در امان الله باشی همیشه❤🤲

 

پاسخ:
سلام بر بانو باران .🙂🙂
خدا رو شکر که خونه زیرزمین داره، هم راحت قرنطینه می‌شم، هم گوشه ‌دنجی هست برا همه‌چی، درس خوندن، فکر کردن، عبادت.
ممنون از همه دعاهای خیرتون🙏🙏🙏
سلامت باشین ، رفتم دیگه قاب متفاوت گرفتم تنوعی بشه🙂
والا کاکو بهتره بگم در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم، دیگه باقی با خودش 🙄🙄🙂
ممنون و سپاسگزارم 🙏🙂🙂