کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

جنگ

جمعه, ۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۰۱ ب.ظ

این چند روزه یحتمل از حمله روسیه به اوکراین خبر دارین، جنگ چهره زشت و پلشتی دارد،فرقی نمی‌کند چه جنگ در یمن و چه در اوکراین، ولی انصافا مردم یمن مظلوم هستن ، انسان ، انسان هست چه فرقی می‌کند یمنی باشد یا اوکراینی، اما مدیا واقعا عامل تأثیرگذاری هست ببینید در مقابل گرسنگی و تکه‌تکه شدن مردم یمن چه واکنشی دنیا دارد و چه واکنشی در مقابل اوکراین و این درحالی هست که  نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر غیرنظامی در یمن کشته شده‌اند .

باید روی پای خودمان بایستیم و تلاش و صبر داشته باشیم، هیچ بعید نیست آمریکا یا روسیه بخوان روزی به کشور ما حمله کنند. طرف‌داری از هر کدومشون نشانه بیگانه‌پرستی هست.

  • ۰۰/۱۲/۰۶
  • ۵۴ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۲)

  • دُردانه ‌‌
  • البته در برابر بحران اوکراین هم سکوت کردن و کاری نمی‌کنن. چیزی که منو ناراحت می‌کنه واکنش مردمه که برای جنگ‌های قبلی بی‌تفاوت بودن و الان گریبان چاک می‌کنن.
    پاسخ:
    آره واقعا غم‌انگیزه، انسان هستیم همه، چه ایرانی، چه عراقی چه سوری، چه افغانستانی، چه یمنی و چه اوکراینی.
    رقت‌انگیزه نوع واکنش بعضی‌ها و جای تأسف داره.

    به قول اورول تو قلعه حیوانات، بعضیا برابرترند...و البته این استاندارهای دوگانه بین وطنیها ریشه در یه غرب زدگی و خودکم‌بینی تاریخی آموخته شده و پذیرفته شده داره....دوره دکتری یکی از بچه ها برای فرصت مطالعاتی میخواست بره آمریکا...دختر راحتی هم بود اتفاقا، برای ویزا رفته بود ترکیه و اونجا ترکها وقتی فهمیده بودن ایرانیه هرجور تونسته بودن تحقیرش کرده بودن، خودش می‌گفت تمام اون لحظاتی که تحقیر میشدم به درد و رنجی که افغانستانی‌ها تو ایران از نوع نگاه ما متحمل شدن فکر میکردم و عمق تلخی این قصه رو خودم به عنوان یه انسان درک کردم...

    پاسخ:
    اصل رو ول کردن چسبیدن به چی ؟
    به یه مشت دلار، به افاده هایی که دیر یا زود باید بذارن و برن.
    همه برابر هستیم، امیدوارم روزی بشر به این نقطه برسه که بفهمه تفاخر به مال و نژاد هیچ چیزی جز سراب نیست.....
    سپاس از شما.