کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

خود نامردش بود

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۳:۴۷ ب.ظ

بالاخره دچار کرونا گشتیم.

روز اول :سوزش مختصر گلو .

روز دوم: سوزش گلو باز هم بیشتر شد .

روز سوم: کمی دچار گرفتگی دماغ می‌شید.

شب روز سوم:حلق  هم درگیرمی‌شه و سرفه های کوتا وخشک دارین.طول این مدت مقداری فشار بالا میره برا من شده بود 14 روی 10 و ضربان قلب در نوسان بین 85 تا 104 و افت مختصر اکسیژن خون از 98 به 95 .کمی هم ران ها و کمر دچار کوفتگی می‌شه و سردرد مختصر.

روز چهارم که الان باشه از صبح احساس بهبودی دارید ولی سرفه های خشک و کوتاه ادامه داره.

روز پنجم: درگیری حلق و لوزه ها بیشتر شده، گاهی تب و لرز خفیف هم دارم، سرفه‌ها کوتاه و خشک و صدا گرفته و دورگه؛ گلو درد واقعا اذیت می‌کنه.

روز ششم: گلودرد ادامه داره ، شدت درد از ۱۰ کم شده والان ۸ هست، سرفه‌های خشک ادامه داره...

روز هفتم: گلو درد ادامه داره ولی شدنش کمتر شده تعدادسرفه‌ها کمتر و حال عمومی بهتر شده.

روز هشتم: به وضوح حال عمومی بهتر و تعدادسرفه‌ها به شدت کم شده است، برای کاهش حساسیت گلو می‌تونید از شربت اسپکتورانت استفاده کنید.

 

 

+علت ابتلا هم مراجعه زیاد به بانک بود چون فضای سربسته هست ماسک زدن هم خیلی مانع نمی‌شه.

+بهترین کارها طول دوران بیماری :

خوردن مایعات فراوان  خصوصا آب جوش . میوه هایی مثل سیب و لیموشیرین . خوردن شلغم. قرقره کردن آبنمک با آب ولرم(سه وعده).استراحت کافی.

+حس بویایی و اشتها اصلا درگیر نمی‌شه(تا الان)

  • ۰۰/۱۲/۰۲
  • ۵۷ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۶)

  • دُردانه ‌‌
  • عجب اوضاعی شده. اسیر شدیم به خدا. 

    سوپ و آش هم مفیده.

    پاسخ:
    آره به خدا، دوساله در عذابیم، کلی هم کار نکرده و عقب افتاده .
    ممنون سوپ مرغ و و اش محلی  تو برنامه روزانه هست .
    سپاس از شما :)🙏🙏

    بلا دور باشه و ان شاء الله که بهتر بشین... سویه های قبلی، حتی در اوجش من وقتی بیرون میرفتم یادم نمیاد یکی در میون صدای سرفه شنیده باشم ولی الان اینجوریه...خیلیا در حال سرفه ن و درگیر شدن...

    کاش رویای شیرین زندگی بدون ماسک و بدون استرس کرونا رو دوباره تجربه کنیم.

    پاسخ:
    ممنون، سلامت باشین ان‌شاءالله.
    آره این موج ششم بیشتر گلو و حلق و لوزه‌ها رو درگیر می‌کنه .
    ان‌شاءالله دوباره برگرده اون دوران ، دیگه داره خسته کننده می‌شه.
    خدا رو شکر این سویه خیلی سمج نیست و تبعات جانبی کمتری داره.
    توکل بر خدا . :) 🙏🙏
  • شاهزاده شب
  • من دو روزه سوزش گلو دارم نگین که قراره بدتر شه :(((

    پاسخ:
    نترسین، اصلا خطری نداره، ان‌شاءالله که چیزی نیست.
    از آنفلوآنزا شدتش کمتر و از سرماخوردگی کمی بیشتر.
    حالا ان‌شاءالله مربوط به کرونا نباشه، باشه هم سریع خوب می‌شین مثل دلتا نیست.🙂🙂

    سلام کاکو مهرداد عزیز و گرامی

    امیدوارم که بهتر و خوب تر شده باشین و هرچه زودتر از زیر زمین به آغوش خانواده برگردین.البته که.من حس خوب.یعنی خیلی خوبی به زیر زمین تون دارم و کاکشی.من ام یه همچین جایی رو داشتم.یه مدت تنها.تنهای در تفکر و هپروت خودم می بودم.

    بهترین کاکو؟

    خب خداروشکر 💐🧿🌺❤😇😊

     

     

    پاسخ:
    😁😁😁😁🙏🙂😇🤲

    سلام کاکو مهرداد عزیز و گرامی

    امیدوارم که بهتر و خوب تر شده باشین و هرچه زودتر از زیر زمین به آغوش خانواده برگردین.البته که.من حس خوب.یعنی خیلی خوبی به زیر زمین تون دارم و کاکشی.من ام یه همچین جایی رو داشتم.یه مدت تنها.تنهای در تفکر و هپروت خودم می بودم.

    بهترین کاکو؟

    خب خداروشکر 💐🧿🌺❤😇😊

     

     

    پاسخ:
    سلام ها و درود ها بر شما بانوی گیلانی، آره خدا رو شکر بهترم خیلی ، هراز چندگاهی سرفه دارم ولی دیگه ناقل نیستم.
    قابل شما رو نداره ، تقدیم به شما و این زیرزمینی😁😁
    ممنون هستم کاکو ، خیلی درد نداشت، بیشتر گلو درد بود 😶😶.
    ممنون ، سپاس ، سپاس🌼🌼🌼🌼🌼🙏🙏🙏🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🙂🙂🙂

    +هی کاکو هی.هی از این علت ابتلا تون.هی هی🥺😭

    پاسخ:
    آره دیگه کاکو، به‌خاطر چندرقاز وام کرونا گرفتیم🤦‍♂️🙄😐😶😁