کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

دود عود

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۵۲ ب.ظ

این چند روزه به‌خاطر گرفتن وام در رفت و آمد بودم . خیابون‌های شهر پر از جمعیت هست. دستفروشا بساط اقلام عید رو زودتر از موعد پهن کردن. شمع و تنگ ماهی و عود. بوی دود عود پرتم می‌کنه به سال‌های قبل وقتی پدر زنده بود. ما همیشه یه بسته شمع شش رنگ می‌گرفتیم و روز عید روشن می‌کردیم. رنگ شمع من همیشه  آبی بود.

پیرزنی هم بساط کرده بود و تسبیح وگل میخک می‌فروخت. خریدم.  وقتی میخک رو آب می‌زنی بوی خوبی می‌ده. 

بوها خاطره های مختلفی رو در آدم زنده می‌کنن. عجیب و مچاله کننده قلب.

 

  • ۰۰/۱۱/۲۸
  • ۵۹ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۶)

  • دُردانه ‌‌
  • میخک بوی دندون‌پزشکی میده

    پاسخ:
    آره راست می‌گین، دقت نکرده بودم.
    فکر کنم یه مسکن طبیعی هست برا دندون درد.

    وارد زمان عجیب و غریب انتهای سال میشیم با دلشوره ذاتیش:|

    میخک این مدلی تا حالا ندیده بودم، یعنی همیشه گل میخک رو تو دسته گل دیده بودم! این همونه؟

    حالا با این تسبیح میخک میشه ذکر هم گفت یا زود خراب میشه؟:)

    خدا پدر رو هم رحمت کنه

    پاسخ:
    آره دلشوره عجیبی داره روزای آخر سال و این ماه اسفند. نه🙂 با این ذکر نمی‌گن که این رو به خاطر بوی خوشش معمولا تو جیب یا کیف نگه  می‌دارند. این سه نوع عطر سنتی محسوب می‌شه که دیگه رسمش و افتاده ، همه بانوان این منطقه خصوصا اهل سنت قدیما از این همیشه بهشون آویزون بود .
    از جلیقه، یا گردنبند.🙂
    خدا رفتگان شما رو بیامرزه .🙏🙏
     

    چه جالب، گردنبند معطر:) سنتهای قدیمی پر از حکمت و لطائف...حیفه کمرنگ بشن

    ممنونم

    پاسخ:
    آره خیلی قشنگ هست، از هدایای آینده من به همسر و دختران خواهد بود 😁
    ان‌شاءالله البته.
    سپاس🙏

    اینا تو کرمانشاهه؟ خدایا! میخک تو تسبیح! 

    میخک رو ما تو چای میندازیم مثل هل و وه که نگم از عطر چاییش. 

    خدا همه اموات و خصوصا پدر شما رو بیامرزه که چنین فرزند صالحی دارن. 

    حافظه ادم رو به فنا میده خصوصا حافظه بویایی. 

    پاسخ:
    آره تو کرمانشاه و مناطق کرد نشین ، کاکو تسبیح نیست ، گردنبنده🙂
    بیشتر بانوان استفاده می‌کنن توکیفشون یا رو جلیقه‌های لباس کردی  یا گردنبند ، البته جوونا دیگه فراموش کردن.
    سپاس از شما دکتر گرامی، خدا رفتگان شما رو بیامرزه، و شما رو برا خانواده نگه‌داره🙏
    بدجور، کاکو بدجور.
    سپاس🙂
  • ماه توت‌فرنگی
  • چقدر خوشگله این. 

    آره همه جا ماهی می فروشن. خیلی دلم می خواد بخرم ولی تمام تلاشم اینه که نخرم. 

    پاسخ:
    ممنون ماه توت‌فرنگی🙏
    بوش محشره وحتی تا سالیان سال می‌مونه .
    راستش ما هم دیگه ماهی قرمز نمی‌خریم، قبلنا داداش کوچیکه دوست داشت ولی حالا  دیگه نه🙂


    سال نو و بهار و خیر و خوشی پیش رو داشته باشی کاکو مهرداد ئازیز.

    به به.گل میخک تو دستت. چه می خندد به ناز.😇🤗😁🤩🍃🙋‍♀️❤

     

    ها کاکو

    بوها عجیب و ... 

    خدا اموات شما رو رحمت کنه.❤

    پاسخ:
    آره داره بهار می‌اد، سمت شما که همیشه بهاره😁
    خدارو شکر ایران گیلان داره👏👏🤲🙏🙏
    آره سالی یکی می‌گیرم ، نم می‌زنم بو می‌کنم، خیلی خوبه 😇😇😇😇
    آره پرت می‌کنن آدم رو به سال‌های دور ، عجیب قدرت‌مند هستن😶🙂😶🙂🌼🌼
    خدا اموات شما رو بیامرزه خصوصا خاله جان رو .🙏🙏🙏🙏🤲🙏🤲🙏🤲