کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

یک جای کار می‌لنگد

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸ ب.ظ

نمی‌دونم من اقتصاد نخوندم  ولی می‌دونم یه‌کار تعریف خودش رو داره، اشتغال تعریف خودش روداره، تولید و کسب در آمد  معنی خودش رو داره و اینها هیچ وقت یک شبه آدم رو پول‌دار نمی‌کنن.

اما بعد، قبلش بگم صحبت حسادت و این حرف ها نیست.

دوست همکارم دو سال پیش به اندازه چند ده میلیون ارز دیجیتال خرید بعد از دو سال  ارزشش شد 4 میلیارد آن‌هم بدون هیچ تلاشی!!!! یه حساب سرانگشتی کردم که افراد شاغل با درآمد متوسط چند سال باید کار کنن که 4 میلیارد درآمد کسب کنن افراد گنجشک روزی و کم‌درآمد تمام عمرشون و افراد فقیر که دیگر هیچ.

کار و تولید باعث اشتغال زایی می‌شه و در ازای خدمات فنی یا رفاهی و... درآمد کسب می‌شه .

اما ارز دیجیتال چی؟ چه اشتغالی ؟ چه تولیدی ؟ چه خدمتی ؟ پولش به نظر شما سالمه؟ مشکل اخلاقی و شرعی نداره؟ :|

به‌نظر شما یه‌جای کار نمی‌لنگه؟

  • ۰۰/۰۲/۲۶
  • ۷۱ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۴)

۴ میلیارد؟؟کیف الکترونیکِ یا کت جادویی🤔🤔

 

پاسخ:
آره کاکو  4 میلیارد
اقتصاد دنیا شیر تو شیری شده برا خودش :|
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام

    نیدونم والا ! منم جزو نسلی هستم که جز " نابرده رنج، گنج میسر نمی شود" روش دیگری رو باور ندارم

    ولی یه مَثَل دیگر هم برای نسل من! پررنگ شده و به قوت خودش باقیست اینکه

    "پول پول میاره"

     

     

    پاسخ:
    سلام بر شما سلام
    والا کاکو چی بگم آخه درسته پول پول می‌اره ولی وقتی یه کاری صورت بگیره اضافه شدن یا سود کردن معنی داره،
    وگرنه حتما این پول دو حالت بیشتر ندارد
    یک اینکه یه شخص یا اشخاص دیگه یه جایی ضرر کردن که به این پول اضاف شده
    و دو اینکه یا نه با توجه ماهیت پول دیجیتال که عمدتا برا معامله سلاح و قاچاق دختران و زنان و مواد مخدر و جهت پول شویی استفاده می‌شه.
    + البته نکته مثبتی فقط دور زدن تحریم‌ها هست اون هم اگر از طرف دولت‌ها  صورت بگیره.

    سپاس از حضور شما😊

    سلام

    شما انگار اطلاعاتتون خوبه در این زمینه

    یه بار وقت گذاشتم یه مطالعه سریع درباره پول دیجیتال کردم و به لحاظ شرعی برام حل شد انگار...  ولی حقیقتش الان اصلا یادم نیست:/

    اگه زحمتی نیست،به زبون ساده میگین قصه ش چیه؟

    پاسخ:
    سلام

    حقیقتش نه چون اصلا خودم سرمایه گذاری نکردم.
    از یه لحاظ چون تو سود و زیانش با هم شریک هستین مشکلی نداره  ولی مشکلش اینه که شما نمی دونید این پول ها کجا سرمایه گذاری می شه چون قابل رهگیری نیست . اصولا هم در ابتدا این پول توسط قاچاقچیان مواد مخدر اختراع و به کار گرفته شد.بعد ها هم توقاچاق انسان و اسلحه استفاده شد و می شه  .
    البته خود ایران برا دور زدن تحریما ازش استفاده می کنه.

    اطلاع خاص دیگه ای ندارم و دوستام هم می گن چی کار کنیم  من فقط نظر شخصی خودم رو دارم  و دلم راضی نیست  به خاطر همون مورد بالا که گفتم . ولی بودن دوستانی که سرمایه گذاری کردن و پول هنگفت به جیب زدن.
     
    :|  :|  : |

    اوهوم

    ممنون، دوباره یه سرچ کردم ودیدم بحثهای شرعی و اخلاقیش جدی هستش انگار...

     

    پاسخ:
    خواهش بهار  خانم.:)
    خلاصه بسی وسوسه کننده است  انسان هست و انتخاب.
    و پناه برخدا از شر شیطان لعین.