کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

دروغ

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۴۷ ق.ظ
فاجعه بار تر از سانحه هواپیما، دروغ مسولین بود.آیا نمی‌دانستید: نجات در راستگویی است.
  • ۹۸/۱۰/۲۱
  • ۳۰ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۱۴)

ولی طی توضیحات سردار سلامی و سردار حاجی زاده دروغی گفته نشده...
پاسخ:
با سلام زمان سربازی ما اگه یه تیر شلیک می‌کردیم باید پوکه چند سانتی اون را فردا تحویل می‌دادیم.وگرنه محاکمه نظامی می‌شدیم. این که موشک چند متری بوده قاعدتا فرمانده پدافند مذکور همان دقایق بعد از شلیک متوجه شده . البته اینجا منظورم سردار حاجی زاده یا سردار سلامی نبوده ، بلکه اون مجموع زیر دست خطا کردن. خطا در مورد شلیک رو نمی‌گم بالاخره اشتباه همیشه جزو کار عملیاتی هست و باید پذیرفت. اما اینکه اطلاع رسانی نکردن حالا همون مجموعه پدافند اینجا 100 درصد کار دشمن پسندی کردن و اشتباه درست همین‌جا بوده.
سلام
ظاهرا اینطور گفتن که به هر حال باید بررسی میشده و این بررسی زمان میبرده.
پاسخ:
همون دقایق بعد شلیک و بعد افتادن هواپیما مشخص بوده که کار پدافند خودی هست، و این اصلا نیاز به بررسی نداشته ، اون‌چیزی که نیاز به بررسی داشته چرایی اون بوده. ( مثل خرابکاری، نفوذ ، حمله سایبری، جنگال و ...) و درنتیجه باید در اطلاع رسانی عمومی مشخص می‌کردن که احتمالا پدافند خودی زده نه بعد سه روز نفی کامل گردن بگیرن. و شاعبه به وجود بیاد که دلیل گردن گرفتن پی‌گیری کانادا و اوکراین بوده. این شلیک ، شلیک به اعتماد و سقوط اعتبار رسانه‌‌های خودی بود.
البته اون مجموعه پدافندی هم به نظرم نمیتونیم بگیم مخفی کردن و از دور این مساله قابل قضاوت نیست.
پاسخ:
البته شاید هم مخفی کاری نکردن. اما این زنجیره اطلاع رسانی جایی قطع شده و اگه نگیم دروغ بگیم اهمال کردن. وقتی مثل روز مشخص بوده که پدافند زده چون خودشون می‌دونستن دلیلی برای اعلام 100 درصدی که موشک نبوده وجود نداشت.افکار عمومی نمی‌پذیره این رو. یه جایی باید پذیرفت و هزینه داد.ما این انتظار رو از سیستم پدافندی آمریکا که نداریم، این انتظار دلیلش اینه که الگوی رفتاری این نظام امام‌های معصوم بودن و هستن و اینه که انتظار‌ها بالاست و خطا هرچند کوچک به چشم می‌اد.
شما صحبت های سردار سلامی رو گوش کردید؟من برداشتم از قضیه طور دیگه ای هست ...
پاسخ:
آره همون دقایق اول که منتشر شدن ، هم ایشون و هم سردار حاجی زاده. باید پذیرفت اشتباه کردن هر چند تلخ.و تاوان اون رو امثال من و شما می‌دیم که هم از خودی فحش می‌خوریم و هم از دشمن.
درمورد اینکه خود مجموعه خطایی کرده باشه، من به این نتیجه نمیرسم.
بله به نظر من هم شاید میشد از نظر رسانه ای هماهنگی وجود داشته باشه.
پاسخ:
به هر روی پاسخ افکار عمومی رو باید بدن اون هم جوری که شک و شبه‌ای نباشه توش. اینکه ما از زبان ترامپ بشنفیم که پدافند ما زده ولی خودمون این‌قدر ناهماهنگ باشیم اون هم در مورد موضوعی که حداقل جزیی از مجموعه از درستی اون آگاه بودن ، خیلی بده ... به واسطه هجمه عظیم دشمن در مورد رسانه‌داخلی خیلی از مردم اعتماد نصف و نیمه داشتن با این اشتباه سوق داده شدن به سمت رسانه‌های بیگانه و مزدور.... ان‌شاءالله هر چی زودتر قضیه روشن شه کامل و واضح.
البته به نظرم مردم اگر دقت کنند باز هم میتونند اعتماد کنند...
پاسخ:
ان‌شاءالله، البته مردم کارشون رو خوب بلدن، در تشیع سردار دیدین که چه کار کردن.این مسولین هستن که باید خودی نشون بدن، چه کشوری چه لشکری ..... مردم رو از خودشون بدونن، شفاف باشن .
ان شاالله
پاسخ:
ان‌شاءالله.
البته بازهم میگم آگاهی حداقل جزئی از مجموعه رو نمیتونم نتیجه بگیرم و به نظرم باید سوال بشه که دقیقا چگونه بوده که این ابهامی که شما میفرمایید رفع بشه...
پاسخ:
آره باید روشن کنن که چرا ؟ حداقل اون اپراتور و فرمانده‌اش که می‌دونستن موشک شلیک شده پس چرا این ناهماهنگی عظیم و نفی 100 درصدی سه روز وجود داشته؟؟؟؟؟!!!!!!! تا یکی نگه از این به بعد تو پروازا مسافر خارجی بذاریم تا اگه سقوط کردیم حداقل کشورمسافر خارجی پی‌گیر شه دلیل سقوط مشخص شه و ماست‌مالی نشه. این حرف یعنی درد .
مساله اینه که اون ها به خیال کروز بودن شلیک کردند...
پاسخ:
نمیشه بگم ایراد نداره که اشتباه کردن، ولی طرف وظیفه خودش رو به هر روی انجام داده.مشکل الان این نیست، بالاخره همون صبح که مشخص شد که بوینگ بوده نه کروز . چرا ادامه دادن، چرا قضیه رو جمعش نکردن...اینجا شاعبه لاپوشانی کردن پیش می‌اد برا مردم و وقتی اعلام شد که کشورای دیگه پی‌گیر قضیه شدن گفتن موشک ما بوده این رو برای مردم اگه روشن کردن که هیچ وگرنه اون اعتماد دیگه بر نمی‌گرده...
منظور بنده اینه که فکر کردند کروز رو زدند.پس فرمانده چطور باید میفهمیدن که کروز نبوده؟ شما میفرمایید فرمانده اش میدونسته به خاطر این میگم
پاسخ:
اون لحظه رو که نمی‌گم ، بعدش منظورم بود. حداقل یک روز بعد که مشخص بوده . صبح همون روز شبکه خبر اطلاع رسانی کرد که بوینگ اوکراینی سقوط کرده.... به هر رویی امید که پاسخ قانع کننده داشته باشن. در غیر این‌صورت چه ایراد داره بپذیرن که حداقل بخشی از سیستم مسیر اشتباهی رفته و توجیح نکنن.این برا مردم قابل قبول‌تره.
منظورتون اینه که وقتی احتمالش رو میدادند چرا همون احتمال قطعی نشده رو اعلام نکردند؟خب باید ببینیم دلایلشون چی بوده و به هر حال این با دروغ متفاوته...
ان شاالله عاقبت به خیر شویم...
پاسخ:
24 ساعت بعدش احتمال صد در صد می‌دم که می‌دونستن خودشون زدن با در کنار هم قرار دادن تمامی حواث،به هر روی تعلل باید در مورد علت اشتباه زدن بوده باشه نه خود زدن این دو از هم جداس نه اینکه سه روز بگن موشک نبوده؟!!!!!!! باید اعلام می‌کردن که در دست بررسی هست و حداقل می‌گفتن که احتمال اینکه پدافند خودی زده باشه هم وجود داره و در دست بررسی هست. اگه دلیل قانع کننده آوردن که من تیتر مطلبم رو عوض می‌کنم و باز نشر می‌کنم امید که این‌طور باشه ان‌شاءالله همه عاقبت به خیر شیم.
منظورتون اینه که چرا وقتی احتمال دادند احتمال قطعی شده رو خبر ندادند؟ خب به هر حال گفتند در حال بررسی بودیم و این با دروغ متفاوته
احتمال قطعی نشده اشتباه تایپ کردم
کسی که گفته موشک نبوده سایر سازمان ها بودن و این به علت ناهماهنگی بوده نه دروغ...
به هر حال وقتی قصد گفتن وجود داشته باشه نباید بگیم دروغ... این با اون چیزی که مردم میگفتن متفاوته و باید دقت کرد...
پاسخ:
این وسط یه کوتاهی شده حالا اسمش ، کتمان ، لاپوشانی ، هرچی....خود سردار حاجی زاده گفتن که همون صبح چهارشنبه براش محرز شده و اطلاع داده ....حالا بد اون چرا رسانه‌ای نشده باید صبر کرد و دید. بدی قضیه حجم سنگین اطلاع رسانی رسانه های خودی بود که احتمال حمله موشکی رو صفر تحلیل می‌کردن حتی سخن‌گوی دولت گفت آمریکا داره دروغ می‌گه بابت خنثی سازی عین‌الاسد...و غیره ببینید رتبه های بالای مملکت بعد از سه روز هنوز اطلاع نداشتن...درحالی که خود سپاه براش همون روز روشن بود.....