کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

نفس

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۲۵ ب.ظ
هر چی از این عزیزان دوست داشتنی بگم کم گفتم.نمی‌دانم آنهایی که تبر بر تنه این عزیزان می‌زننداون لحظه چه احساسی دارند .باید دردناک باشد که موجودی چنین محبوب را سرنگون می‌کنند.باورتان می‌شود که از وفادارترین موجودات عالم همین عزیزان هستند. دیدین دوتا دوست وقتی به هم می‌رسند همدیگر را در آغوش می‌کشند،در مواجه با درختان هم باید این‌گونه بود تنه‌شان را در آغوش کشید وبویید و بوسید وبا کف دست آروم ضربه زد و گفت چه طوری نفس؟.قبلا گفته بودم عاشق جنگلهای شمالم ؟! به نظرم اگه الان شمال کشور رو داریم به واسطه میرزا کوچک جنگلی هست. به همین خاطر آهنگش رو این زیر براتون میذارم همراه با متنش.بشنوید کوچک جنگلیمتن و ترجمه : چقدر جنگلا خوسی، ملت واسی خستا نبوسی، می جان جانانا ترا گوما میرزا کوچیک خانا خدا دانه که من نتانم خفتن از ترس دشمن، می دیل آویزانا ترا گوما میرزا کوچیک خانا چرا زودتر نایی، تندتر نایی تنها بنایی، گیلان ویرانا ترا گوما میرزا کوچیک خانا بیا ای روح روان، تی ریش قربان به هم نوانان، تی کاس چومانا ترا گوما میرزا کوچیک خانا اما رشت جغلان، ایسیم تی قربان کنیم امی جانا، تی پا جیر قربانا ترجمه فارسی: چقدر در جنگل برای مردم می خوابی، خسته نشدی جان جانانم، با توام ای میرزا کوچک خان خدا می داند که من نمی توانم از ترس دشمن بخوابم دلم آویزان است، با توام ای میرزا کوچک خان چرا زودتر نمی آیی، تندتر نمی آیی، تنها گذاشتی گیلان ویران را، با توام ای میرزا کوچک خان بیا ای روح روان، قربان ریشت به قربان چشمان آبی تو شوم چشمانت را روی هم نگذار ای میرزا کوچک خان ما بچه های رشت، قربانت می رویم جانمان را زیر پایت قربانی می کنیممنبع:www.tarafdari.comپ.ن1: روز درخت‌کاری خجسته باد :)پ.ن2:متاسفانه کمتر از سی سال دیگه اثری از جنگل‌های شمال نیست !همه مسولیم اما به نظرم مردم بومی باید مثل خانواده‌شون از جنگل های شمال محافظت کنن یعنی ازشون خواهش می‌کنیم. :(
  • ۹۷/۱۲/۱۵
  • ۳۴ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۳)

  • کسی که سعی میکنه انسان باشه
  • وای چقدر بااحساس گفتی.مگه آقایونم میتونن این قدر بااحساس باشن؟؟؟
    پاسخ:
    سلام بر شما ها کاکو ، نمونه‌اش مرحوم سهراب سپهری ببینید چهقدر شعراش لطیفن

    وای خدای من....نتونستم ذوقم از این پست رو نگم....منم درختها رو بغل میکنم، عاشقونه و کلی هم باهاشون گپ و‌گفت دارم....دیگه هر چی قدیمی تر محکم تر و صمیمی تر....:)

    پاسخ:
    درود بر بهار خانم .
    دکتر گرامی :)
    من خیلی درخت ها رو دوست دارم خصوصا اون تنه هاشون بارون خورده شاید خواب باشن ولی بوی خوبی می دن.
    من درخت ها رو خیلی  خیلی دوست دارم .
    از آرزوهام بود که خونه ای داشته باشم با حیاط بزرگ و درخت های قدیمی  که برگاشون هزاررنگ می شن وقت خزان .....

    سپاس دکتر سپاس :)

    سلام، درختا واقعا عزیز و دوست داشتنی هستن خب:)

      این آرزوی خیلیاست:) ان شاء الله که یه خونه همین مدلی داشته باشین به زودی... منم داشته باشم:)

    چنین خونه ای تو مناطق ییلاقی و روستایی اطراف شهر بهتر امکان تحقق داره احتمالا...و ما که فعلا پا بسته شهریم اونم چه شهری پر از حجم عجیبی از آهن و سیمان و آسفالت و دوووووووود:/

    پاسخ:
    درود و سلام مجدد
    ها والا 😄😄😄
    ان‌شاءالله، ان‌شاءالله. شما هم آروم آروم صاحب همچین خونه‌ای بشین🤲
    آره حاشیه شهر مگه بشه.
    آره واقعا زندگی روزمره و آلوده به مدرنیسم کج دار و مریز همینه، به جای توسعه پایدار یه آش شلم شوربایی درست کردن  فجیع.
    ان‌شاءالله که خلاص شین روزی از این هیاهو و دود .
    🙂🙂