فکر کنم همه بدونین که جهت جلوگیری از آتش گرفتن مواد سوختی خصوصا گازها که قابلیت اشتعال سریعی دارند باید اکسیژن رو از آنها دور نگه داشت.دقیقا این همون کاری هست که ما هنگام ورود گاز به مخازن انجام میدهیم یعنی اکسیژن رو از مخزن بیرون میکنیم بعد گاز رو هدایت میکنیم سمت مخزن .اما چه گونه اکسیژن یا هوای معمول از مخزن تخلیه میشه؟الان میگم، با تزریق نیتروژن .بله نیتروژن سنگین تر از هوای معمول هست و با ارسال اون به مخزن گاز هوا رو تخلیه میکنیم یا در واقع مخزن رو عاری از اکسیژن میکنیم سپس اجازه ورد گاز رو به مخزن میدیم البته جزییات دیگهای داره که عبور میکنیم .اما غرض از این مقدمه این بود که بگم فاجعه ای در شرف وقوع بود یکی از همکاران به جای تزریق نیتروژن، هوا به مخزن تزریق کرده بود چون درست آموزش ندیده بود که کدوم لوله با کدوم کد رنگ استاندارد مربوط به نیتروژن و کدوم مربوط به هوا هست .خلاصه با این کار داشت چندین خانواده رو داغدار میکرد و خسارتهای ناگواری رو ایجاد میکرد که با هوشیاری شخص دیگه ختم به خیر شد اما همیشه اینطور نیست مثل فاجعه پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی، آنجا هم سلسله اشتباهات فاحشی منجر به آن حادثه هولناک شد . مطمئن باشید حلقه مفقوده اینگونه حوادث استخدامهای گترهای و عدم آموزشهای صحیح است و تا وقتی هم روال اینگونه باشد باید منتظر اتفاقاتی از این دست بود چنانکه بوده اما خبررسانی نشده.دردی که صنعت ما ، نظام آموزشی ما و سایر ارگان ها به اون مبتلاست.