کهکشان آبی 1

گاه نوشته

کهکشان آبی 1

گاه نوشته

بایگانی
آخرین مطالب

آندرومدا را دیدم

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۹ ب.ظ

مدتی هست به نجوم علاقه‌مند شدم .

ماه‌ گذشته همین‌جوری با دوربین دوچشمی نگاهی انداختم به یه شی پر نور که نمی‌دونستم مشتری هست، خدایا چهار تا از قمرهای مشتری رو هم کنارش دیدم، ذوق زده شدم،دو تا نرم‌افزار نصب کردم که صورت‌های فلکی رو توش نشون داده.خیلی خوب هستن.

باورتون می‌شه دیشب تونستم هاله‌ی کم رنگ از کهکشان آندرومدا رو ببینم ، سر از پا نمی‌شناختم ، می‌دونید چرا؟ چون داشتم به دو میلیون و پانصد هزارسال پیش نگاه می‌کردم.

فاصله آندرومدا تا ما جوری هست که اگه یه نور همین الان از اون کهکشان صادر بشه ، دو میلیون و پانصد هزار سال دیگه می‌رسه به زمین ما 🤦🙄

+اسامی  اپلیکیشن ‌ها( روی گوشی نصب میشه)

Star Walk2

Sky  Tonight

 

  • ۰۰/۰۵/۲۹
  • ۷۱ نمایش
  • مهرداد

نظرات (۷)

حست قابل درکه :)))

حسودیم شد . الان داری تاریخ اونا رو می‌بینی :)))  ممکنه الا اصلا وجود نداشته باشن 

نرم افزارها برای لینوکس هم هست؟ چون سیستم اصلی من لینوکسه با ویندوز فقط وبلاگ می‌خونم :)) بذار یه سرچ بزنم اگر بود هیچ اگر نبود و سراغ داشتی بهم لینک بده.

پاسخ:
ممنون😁
آره انگار یه جورایی به گذشته سفر می‌کنی🤦🤦
 البته آندرومدا کهکشانی هست تقریبا شبیه و اندازه کهکشان خودمان و  حدودا ۴ میلیارد سال دیگه  کهکشان ما و آندرومدا با هم برخورد می‌کنن.
اپلیکیشن هست کاکو تو گوگل پلای بزن برات می‌اره ، خیلی کار رصد رو آسون کرده🙂🙂

چه جالب 

منم خیلی سال پیش به نجوم علاقه داشتم الانم دوست دارم اما اطلاعاتی ندارم و دیگه فقط در حد علاقه س نه بیشتر

پاسخ:
اره اصلا پوکیدم از تصورش😶
این دو تا  اپلیکیشن رو گوشی نصب کنین خیلی کمک می‌کنه👏👏🙂

عه اندرویده ؟ پس حله . گوشی اندرویدی دارم میزنم ببینم چی چی یس!

مرسی از راهنمایی

پاسخ:
نرم‌افزار دومی محشره فقط کمی سنگینه🙂

زمین برای دلم تنگ شده است و دلم برای آسمان

ستاره نیستند اینها

خداوند دانه پاشیده برایمان:)

بعد از مدتها با رفتن برق کل شهر تو یه منطقه کویری، دقایقی میهمان آسمان شب بودم و حیف شد که ابرها مانع شدند ولی همون یه ربع هم نمیتونستم چشم از آسمون بردارم...من هربار آسمون رو نگاه میکنم حس غربت و ذره بودن بهم دست میده و عمیقا دلم سفر به فضا میخواد:)

پاسخ:
اصلا خیلی قشنگ هستن مثل دونه‌های بلورین الماس که پاشیدن تو آسمون.🙂👏
وقتی به ابعاد و عظمت هستی فکر می‌کنه آدم به کوچیکی و ناچیز بودن خودش پی می‌برند🤦🙄🤦🙄
همین آندرومدا می‌دونید هر بار که نگاهش می‌کنید  دارین به ۲۵۰۰۰۰۰ سال پیش نگاه می‌کنید 🤯🤯🤯🤯
خوش به حالتون نزدیک کویر هستین.
تو فکر خرید یه تلسکوپ هستم.🙂
درود و سپاس 🌼🌼

کلا فضا و ستاره ها، مفهوم زمان رو به اصیل ترین شکل ممکن به بازی میگیرن:) حتما میان ستاره ای و کارهای نولان رو دیدید...

نزدیک کویر بودم، الان در منتها الیه آلودگیهای نوری این مملکت به سر میبرم:|

ولی من به کمتر از فضانوردی دلم راضی نمیشه:) اما خوب فکر کنم باید از همین رصد با چشم غیر مسلح، پله پله مسیر رو طی کرد:)

پاسخ:
موافقم، موافقم دکتر بهار خانم.🙂
اون دوتا نرم افزار تو پست رو عالی هست نصب کنین ، خصوصا دومی . با GPS و گرفتن گوشی به سمت آسمون موقعیت صورت های فلکی رو بهتون نشون می‌ده، همین الان آسمون رو نگاه کنین اون شی نورانی کنار ماه سیاره مشتری هست.
الان تو شمال شرق آسمون با زاویه ۶۰ درجه صورت فلکی آندرومدا در حال بالا اومدن هست
آدم ذوق می‌کنه😁 برا چند ساعت بعدش خوشه پروین هم قابل مشاهده هست این‌قدر قشنگن، 🤩

چه خوب اتفاقا تو کویر که بودم دب اصغر و اکبر رو که زمستون به راحتی پیدا میکنم، تو آسمون تابستون نمیتونستم پیدا کنم؛ باید نرم افزارا رو نصب کنم

وااای دیدم اختر سعد رو:) حالا نمیدونم اینم از مصادیق مقارنه ماه و مشتری به حساب میاد یا نه ولی حافظ میگه :  آن زمان که مشتری و مه قران کنند...از ایام سعد هستش:)

به شمال شرق آسمون دسترسی ندارم فعلا، شما جای ما رو هم خالی کنید:)

پاسخ:
آفرین دکتر ، آفرین. دی اکبر  و اصغر هم الان سمت شمال غرب آسمون هستن، از رو دی اکبر می تونین ستاره قطبی رو.🙂
آره فکر کنم بشه، تازه شی با نور کمتر  کنار ماه هم سیاره زحل هست.🙂
تو گوگل پلی سرچش کنید🙂
آره من هم اینجا تو دریا هستم ، اطرافم خالی هست وگرنه خونه فقط بالا سر حیاط رو می‌بینیم🤦🙄.
باشه حتما🙂

احیانا زحل نیست؟ 

اینو ببینید: https://www.ghatreh.com/news/nn60334112/%D8%A7%D9%85%D8%B4%D8%A8-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B2%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF

پاسخ:
اونی که پر نورتره  و فاصله بیشتری داره مشتری هست، اونی که کم نور هست زحل، اگه دوربین دوچشمی هم داشتین می‌تونستین قمرهای مشتری رو ببینید 🙂
تو اون نرم‌افزارها به خوبی نشون داده ولی اسم هاشون رومی هست مثلا به مشتری گفته ژوپیتر و به زحل گفته ساترن🙂